annagaatnaararusha.reismee.nl

Hoe zat het ook al weer?

Hi!

Leuk dat je nieuwsgierig bent naar wat ik allemaal meemaak! Zoals je waarschijnlijk al weet, heb ik dit jaar tussen mijn middelbare school en vervolgstudie vrij genomen om te werken en natuurlijk wat van de wereld te zien. Uiteindelijk is de keus gevallen opTanzania, een land dat bekend staat om de vele natuurpracht - de Serengeti, Kilimanjaro, het Victoriameer, zijn maar een kleine greep - en om het feit dat het een van de meest (politiek) stabiele landen van Afrika is.

In Tanzania verblijf ik inArusha, een stad in het noorden van Tanzania. De stad ligt aan de voet van de Meruberg en is de uitvalsbasis voor veel safari's en wandelingen in de omgeving. Daar ga ik werken op deMeru School, een overheidsschool met ruim 1000 leerlingen. Om mij goed voor te bereiden op het lesgeven heb ik de afgelopen maanden eenTEFL-cursusgevolgd, maar het blijft spannend! Het is natuurlijk niet allemaal "work and no pleasure" (hoewel dat in dit geval waarschijnlijk heel goed samen gaat), dus ga ik ook regelmatig uitstapjes maken, waaronder een vierdaagse safari naar o.a. de Serengeti. De komende twaalf weken verblijf ik bij een gastgezin, bij het gezin McKrine. Een unieke kans dus om kennis te maken met de Tanzaniaanse cultuur!

Ik hoop dat jullie via het lezen over mijn avonturen een beetje kunnen meegenieten de komende tijd!