annagaatnaararusha.reismee.nl

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

Trip naar Moshi

Moshi is een stadje aan de voet van de Kilimanjaro, ongeveer twee uur rijden met de bus van Arusha. Het is er wat rustiger, meer laid-back, met soms een beetje een koloniale sfeer. Zeker leuk om een dagje de toerist uit te hangen!

Environment project op de dovenschool

In mijn een na laatste week ging eindelijk het Environment project op de dovenschool van start. Flink aanpoten - helemaal niet Afrikaans - maar het resultaat mocht er zijn!

Good Hope Orphanage

Dit is het project waar Maaike verblijft. Meer foto's volgen

Vanessa's verjaardag

Vanessa is het dochtertje van Fatumah, een meisje dat op 17-jarige leeftijd een kind kreeg en dat toen door mama in huis is genomen. Zondag werd de kleine meid alweer één! Zie hier wat foto's van een typisch Afrikaanse verjaardag.

Bijeenkomst van Masaï-vrouwen

Via mama's organisatie HIMS konden we een bijeenkomst van Masaï-vrouwen bezoeken. Elke woensdag komen deze vrouwen samen om te praten over van alles: hun ervaringen, hoe ze onafhankelijker kunnen worden, hoe ze zelf een bedrijfje kunnen opstarten enz. Woensdag 24/02 mochten Olivia, Maaike en ik zo'n bijeenkomst bijwonen. Ze gingen voor ons zingen, wij mochten vragen stellen en zij stelden ook een hoop vragen aan ons. We realiseerden ons alledrie weer eens hoe vrij wij zijn als vrouw in Nederland. Heel bijzonder en leerzaam.

Hike met Twende Hiking rond Tengeru

Zondag gingen Maaike en ik met een groep van ongeveer 20 mensen naar Tengeru en daar hebben we een pittige, maar prachtige hike gemaakt. We moesten stevig doorwandelen, maar af en toe kon ik even een foto maken. Twende Hiking organiseert elke zondag zo'n hike voor maar 10000 shilling.

Naar de kerk

Zondag ben ik met Jackie en Maaike naar de katholieke zondagsmis gegaan. Een bijzondere ervaring!

Maji Moto

Zaterdag 13 febuari zijn we met zijn dertienen, vijf locals en acht vrijwilligers, met een gechaterde dahladahla naar de hot springs bij Moshi gereden. Het was super!

University Dance&Music Performance

Zaterdag 6 februari nam Bertha, de lerares van de dovenschool, mij mee naar een dans- en muziekvoorstelling van een universiteit buiten de stad. Helaas bleek de echte opvoering de volgende dag pas te zijn, maar we hebben ontzettend genoten van de generale repetitie.

Safari - Ngorongoro Conservation Area & Crater

De derde nacht brachten we door op de kraterrand, de laatste dag in de Ngorongorokrater (het centrum de NCA). Voor mij was dit de meest spectaculaire plek van de vier dagen: het voelde aslof we een tijdmachine terug naar de prehistorie hadden genomen.

Safari - Serengeti National Park

De tweede en derde dag van onze safari brachten we door op de Serengeti. Een van de meest bekende parken als het om safari's gaat, en met alle reden!

Safari - Tarangire National Park

De eerste dag van de vierdaagse safari hebben we het Tarangire National Park bezocht - een park dat bekend staat om zijn enorme bonsaibomen (soms wel 1000 jaar oud!) en grote populatie olifanten.

Hike naar Napuru Waterfalls

Zaterdag 09/01 zijn Annette en ik onder begeleiding van Adam naar de Napuru watervallen gelopen

Mijn huis in Arusha

Foto's van het huis van mama Mackine

Arusha - Daily Life

Een impressie van het dagelijkse leven in Arusha

Meru School

Op dit moment werk ik op de Meru Secondary School als assistent-leraar Engels. De eerste week heb ik ook Grade 5 les gegeven. Na een week kwam ik tot de conclusie dat hun niveau Engels helaas toch echt te laag was, en dat het meer schaadde dan baatte dat ik in het Engels lesgaf. Na overleg met Emma en het schoolhoofd ben ik overgeplaatst naar de middelbare school, om daar de twee hoogste klassen les te geven/ te assisteren.

The backside of Tanzania

Foto's van de mensen die ik tegenkom in Tanzania. Het wordt hier absoluut niet op prijs gesteld als je foto's van iemand maakt, en zelfs als je het vraagt krijg je vaak nul op het request. Daarom deze foto's van de achterkant. En omdat die net zo indrukwekkend is!

Wandeling rond Lake Duluti en de Tengeru Market

Zaterdag 16/01 hebben we met zes vrijwilligers en twee gidsen en wandeling rond Lake Duluti gemaakt, en daarna hebben we de Tengeru markt - een van de grootste markten van de omgeving - bezocht

Tanzania Flora&Fauna

Tanzania staat niet voor niets bekend om haar prachtige natuur, hierbij mijn selectie!

Excursion to Ngaramtoni and HIMS Organisation

Woensdag 06/01 zijn Annette en ik met twee collega's van mama Mackrine naar een onderdeel van haar organisatie HIMS (Health Integrated Multisectoral Services) in de regio Ngaramtoni, iets buiten Arusha

Klaar voor de start...

Het is bijna zover... Nog minder dan 24 uur en dan zit ik in het vliegtuig, op weg naar Tanzania!